Suplementy dla narciarzy

Codzienna suplementacja jest nieoceniona w kontekście dbania o swoje zdrowie fizyczne oraz psychiczne, nie mniej jednak kwestia jej stosowania stanowi indywidualny wybór każdego z nas. Wówczas, kiedy jesteśmy osobami aktywnymi i wysiłek fizyczny nie jest nam obcy, suplementy diety muszą koniecznie znaleźć się w naszym jadłospisie - jest to wymóg bezdyskusyjny. Powody tego są oczywiste, albowiem suplementy diety zapewniają nam podstawową ochronę przed różnego rodzaju urazami, kontuzjami, skurczami mięśniowymi, upośledzeniami stawowymi i kostnymi, a nawet trwałym kalectwem. Ponadto suplementy doskonale uzupełniają niedobory powstałe w wyniku długotrwałego wydatku energetycznego.

To jednak nie wszystko. Suplementy to nic innego jak naturalne preparaty regulujące, tudzież intensyfikujące niemalże wszystkie procesy oraz przemiany zachodzące w naszym organizmie. Jak widać, kwestia zastosowania suplementacji jest wyborem jak najbardziej korzystnym – zwłaszcza w przypadku osób korzystających ze sportów w okresie zimowym. Bardzo często w ciągu roku zdarza nam się nie prowadzić zbyt aktywnego trybu życia, natomiast zimą, kiedy wyjeżdżamy na narty i korzystamy z dostępnych stoków, nasz wysiłek staje się nagle niesamowicie intensywny. Zwłaszcza wtedy należy zadbać o swój organizm w sposób szczególny. Jest on wówczas narażony na niemałe niebezpieczeństwo, a także negatywne skutki pewnych oddziaływań. Jakie suplementy dla narciarzy wybrać?

Suplementy - które stosować?

Substancją, która szczególnie powinna zwrócić uwagę narciarzy jest korzeń imbiru, który wspiera procesy trawienne (dieta narciarza jest bowiem tłusta i kaloryczna, ponieważ z niej czerpana jest energia do tak intensywnego wysiłku), obniża poziom ciśnienia tętniczego, kontroluje i niweluje poziom cholesterolu. Powoduje również ograniczenie produkcji kwasów żołądkowych, jak również pozwala na pozbycie się nadmiaru wody z organizmu, dzięki czemu unikamy problemów z pęcherzem.

Substancją, która polecana jest osobom jeżdżącym na nartach jest również ekstrakt z pestek winogron. Posiada on silne działanie antybakteryjne, przeciwgrzybicze oraz antyzapalne, a ponadto chroni florę bakteryjną jelit. Podobne właściwości wykazuje Granatowiec Właściwy, który działa przeciwbiegunkowo (chroni przed niestrawnością oraz złym samopoczuciem, powodowanym zbyt ciężkostrawnym jedzeniem), ściągająco, rozkurczowo i ochronnie na cały układ pokarmowy, który w przypadku narciarzy, zdaje się być szczególnie narażony na różnego rodzaju uszkodzenia.

Warto pamiętać, że owe suplementy diety mają na celu niedopuszczenie do rozwoju wolnych rodników, bakterii oraz wirusów, które zwłaszcza w okresie zimowym atakują nasze układy immunologiczne.

Bardzo ważne dla organizmu i jego codziennego funkcjonowania pozostają również witaminy i minerały, które warunkują strukturę oddziałującą na komfort całej egzystencji - bez nich nie jesteśmy w stanie przetrwać. W tym kontekście, szczególna uwaga należy się: Beta-karotenowi, Witaminie C, D, A, E, K oraz witaminom z grupy B (B6, B12), Timinie , Ryboflawinie, Niacynie, Kwasowi Foliowemu, Biotynie, Kwasowi Pantotenowemu. Ważne są również pierwiastki, takie jak: jod, magnez, cynk, selen, mangan, miedź, chrom, molibden, potas. Warto zwrócić też uwagę na ekstrakt z Palmy Sabałowej, Żeń-szeń, ZMA, ALA.

Wszystkie wymienione powyżej substancje w sposób znaczący chronią układ odpornościowy organizmu oraz struktury stawowe i mięśniowe. Miłorząb Japoński np. skupia się na działaniu pozytywnym wobec naczyń krwionośnych, a także poprawie działania układu nerwowego. Zmniejsza również zjawisko agregacji płytek krwi, przeciwdziała miażdżycy, redukuje skutki procesów starzenia. Ekstrakt z Pokrzywy zwyczajnej natomiast wspomaga oraz koordynuje procesy zachodzące w układzie hormonalnym. Warto wspomnieć też o niezwykłym znaczeniu Inozytolu, albowiem on właśnie w przypadku narciarzy odgrywa szczególnie zbawienną rolę. Przede wszystkim reguluje on układ nerwowy, oznacza to, że odpowiada za utrzymanie prawidłowej równowagi, również tej związanej z fizycznością, a także poprawia pracę narządu wzroku, koordynację, percepcję, umiejętność skupienia, logicznego myślenia i analizy. Odpowiada również za wydolność, szybkość i czas reakcji podczas wykonywania poszczególnych czynności.

Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak ważne jest odpowiednie zabezpieczenie organizmu przed aktywnością fizyczną, zwłaszcza w momencie kiedy nie stanowi ona dla nas codzienności, nie zmienia to jednak faktu, że również w przypadku prowadzenia aktywnego trybu życia należy stosować suplementy diety, dla własnego zdrowia oraz poprawy samopoczucia. Obecnie na rynku dostępna jest tak rozległa gama różnego rodzaju substancji, że na pewno każdy znajdzie coś wystarczająco odpowiedniego dla siebie. Pamiętajmy, że suplementy to naturalne wspomagacze codziennego funkcjonowania i że są one w pełni bezpieczne dla naszego życia i zdrowia.

Rozgrzewka przed jazdą na nartach

Zapewne już od najmłodszych lat słyszałeś, że najważniejsza przed rozpoczęciem aktywności fizycznej jest rozgrzewka, czyli czas, w którym przygotowujesz swój organizm do wysiłku i sprawiasz, że zarówno jego tętno, jak i temperatura podnoszą się. Nie ulega wątpliwości, że rozgrzewka w przypadku każdego rodzaju ruchu jest elementem niezbędnym oraz niezaprzeczalnie potrzebnym. Dzieje się tak dlatego, iż ludzki organizm podatny jest na różnego typu urazy, bóle, skurcze mięśniowe, złamania, zwichnięcia, skręcenia, upośledzenia stawów, kości – w momencie, kiedy jego poszczególne elementy nie są odpowiednio rozgrzane oraz rozciągnięte. Dziś skupimy się na szczególnie istotnej kwestii, a mianowicie na sporcie zimowym, jakim jest narciarstwo.

Ci, którzy uprawiają tę aktywność regularnie lub okazjonalnie, doskonale znają jej strukturę oraz niezwykle rozbudowane wymagania kondycyjne, wydolnościowe i siłowe. Chodzi między innymi o to, że jazda na nartach wymaga naprawdę dużych nakładów sił i dobrej wydolności. Podczas tego rodzaju sportu pracują niemal wszystkie grupy mięśniowe, całe ciało jest w pełni aktywne, wszystkie kończyny znajdują się w ruchu, a mięśnie, a także stawy są szczególnie obciążone. Wobec tego rozgrzewka poprzedzająca jazdę na nartach musi spełniać wymagania późniejszego wysiłku, który niewątpliwie pochłania ogromne wydatki energetyczne, a co za tym idzie – kaloryczne.